top of page

De kinderen van it Pertoer inspireren voor triathlon.

Begin deze week mocht ik in de voorbereiding op de triathlon van Wommels een alternatieve gymnastiekles invullen.

Dat starte met een spreekbeurt voor de klas waarin ik met vol arsenaal aan triathlon spullen en een digibord waarin ik mijn begin met de sport en mooie hoogte punten heb mogen delen. Dat riep in de vol enthousiaste groep 5/6 hoofdjes genoeg vragen op om enorm leuk te kijken naar de ins- en outs van deze mooie en uitdagende sport.

Ik heb vertelt van de warmte, het blauwe water en de bijzondere ervaring om met de Friese vlag over de finish te rennen. Ook om juist in koudere en natte omstandigheden aan de Norseman mee te doen en ook daar met de Friese vlag over de finish te rennen.

Maar natuurlijk ook de hoogte punten bij de Frysman waar genoeg vlaggen zijn dat ik er zelf niet een hoef mee te brengen naar de finish maar dat ik daar een zwaard heb verdiend.


De kinderen konden zich opgeven voor de 1/32 triathlon in Wommels. Waar de scholen uit Wommels ook aan deelnemen. Er waren al 23 inschrijvingen voor de presentatie uit.

De kinderen kunnen nu de hele zomer oefenen op onderdelen van de triathlon. Waarin plezier beleven en jezelf uitdagen voorop staan.


Om ze te helpen zijn we na mijn spreekbeurt naar het sportveld gegaan om daar te oefenen 3 verschillende onderdelen achter elkaar te doen. Waarbij we de wissels ook zeker niet vergeten. Kinderen hadden hun eigen fietsen meegenomen. Ik had als voorproefje bij gebrek aan helmen, feesthoedjes als alternatief. Dus eerst het feesthoedje op voordat je de fiets pakt.

Wel of geen sokken, schoenen, veters alles kwam voorbij. Het mooist is oog hebben voor elkaar en elkaar motiveren dezelfde uitdaging te voltooien. Dat deden de kinderen geweldig door elkaar rond het veld aan te moedigen door te zetten. Want natuurlijk zit er in een klein hoekje tegenslag. Dit overwinnen versterkt de veerkracht en het zelfvertrouwen.

Ik heb er enorm van genoten en wil Hanno dan ook erg bedanken voor deze mooie samenwerking.


De kinderen hebben tips meegekregen om in de zomer te kunnen oefenen en vooral samen plezier te beleven. Tegen het eind van de zomer gaan we nog een keer oefenen met elkaar voor de puntjes op de i van plezier.


Ik heb er enorm van genoten, de fanatieke, enthousiaste en nieuwsgierige koppies. Deze ervaring zit nu al opgeslagen in hun energieke lichamen. Dat vormt een basis voor meer in de toekomst.



Comments


bottom of page